Home › Forum › Inwestowanie › PPT – Jak zaczac od zera?
Tagged: PPT - jak zaczac od zera?
- This topic has 20 replies, 5 voices, and was last updated 5 years ago by
alterego.
-
AuthorPosts
-
-
30/01/2020 at 10:46 #129546
globe
ParticipantDrodzy Forumowicze,
Zaznaczę na początku, że jestem bardzo początkującym inwestorem giełdowym, więc wybaczcie mój mało profi język, ale do odważnych świat należy.
Po ostatnim numerze 2NN zabrałem się w końcu, po kilku latach chęci i braku czasu, za budowanie portfela emerytalnego. Tak się dobrze składa, że mamy 2020 więc będzie się dobrze liczyło przyszłe stopy zwrotu z portfela. Lepszej okazji nie będzie przez kolejne 10 lat. Do meritum:
Konto maklerskie posiadam w PKO BP i tu zaczyna się bieg pod górę. Jeżeli chodzi o akcje to nie ma najmniejszego problemu, ale schody zaczynają się w inwestycjach w ETFy. Żadne pozycje wymienione przez cynika w ostatnim 2NN nie są dostępne. (Zwróciłem się z prośba do PKO DM o wskazanie ekwiwalentów, ale odbiłem się od ściany). Jaki jest sens szanowny Cyniku proponowania czytelnikom 2NN alokacji w ETFy spoza Europy skoro mieszkając w Polsce zwykły śmiertelnik nie ma możliwości bezpiecznego w nie zainwestowania. Ale nic to do dzieła od czego jest forum 2NN:)Zacznijmy od wyboru brokera zagranicznego:
1. Po przekopaniu internetu najrozsądniejszą opcja na dzień dzisiejszy jest skorzystanie z brokera zagranicznego. Wchodząc w PPT zakładam inwestycje na około 25 lat wiec najbardziej zależy mi na bezpieczeństwie i wzajemnym poszanowaniu interesów z dealerem.
Na placu boju stają:1. Interactive Brokers
2. Lynx Broker
3. Degiro
4. XTB
5. Sogotrade
6. Tastyworks
7. Drivewealth ( Revolut przechodzi przez platformę Drivewealth)
8. Saxo Bank
9. DIF (Cynik nie polecal)
10. Etoro
11. Exante
12. Inne